לוגו עומר נירהוד

חתונה מהגיהנום, ערוץ 10

חמי אונגר: "פעם ראשונה שראיתי את זה, אמרתי שזה האולם שאני רוצה, ממש ככה".
חמי וחן לי ניסו בסך הכול לעשות את הדבר האחראי והנבון. במקום להפוך את החתונה שלהם להרפתקה כלכלית ולהתחיל את החיים המשותפים בחובות הם הגיעו לחברת ההפקה "איזיווד" כדי לחסוך ולהוריד עלויות כמה שאפשר.
חן לי זיידמן, "זה התחיל בהתחלה קצת בחשש אבל בכל זאת, לשים את כל הביצים בסל אחד ולשלם למישהו אחד, ומישהו שכביכול יהיה מתווך".
חמי אונגר: "רק אתמול אחר הצהריים הבנתי שמדובר באמת על סוג של איזושהי קבוצת רכישה בענף החתונות". 

המודל שהציעה החברה שקרסה אתמול מזכיר קבוצת רכישה. שימוש בכח קניה של אלפי זוגות בשנה כדי לקבל הצעות מחיר נמוכות ממחיר השוק, מאולמות אירועים, צלמים, תקליטנים וספקים נוספים.

א.עובדת לשעבר בחברת איזיווד שקרסה: "אם אני אומרת תקשיבו, לי יש אלף חתונות בשנה, אני לא נותנת לכם את כל האלה, אני אנסה להעביר לכם כמה שיותר".
"אתם רוצים לעבוד איתי, תעבדו איתי. יש אולמות שהיו להם 80 ו- 100 זוגות בשנה. זה היה מחיר באופן כללי יותר נמוך."

עמית בר ציון, בעלי "איזיווד" מתוך בוקר אור: "לתבוע את חברת איזיווד? איזיווד בכינוס חבל לכם על הכסף. אתם רוצים לתבוע אותי באופן אישי, אני לא יכול לעצור דבר כזה. לא עשיתי שום דבר ממקום רגע. לא פעלתי כנגדכם".
"מאיימים עלי, באלי הביתה, ברגע שיהיו איומים יותר….אני אעלם."

במשך יותר מעשור נראה היה שעמית בר ציון הבעלים פיצח את השיטה של ענף החתונות. עד השבועות האחרונים זוגות הפקידו בידיו עשרות אלפי שקלים.

עו"ד עומר נירהוד, מתמחה בפירוקים ובפשיטות רגל: "במדינת ישראל יכול לקום גוף, לאגד לתוכו הרבה מאוד כספים בצורה שאין בה רגולציה ולהיות מנוהל בצורה לא טובה ולקרוס כשאין שום הגנה לאותם לקוחות".

החברה הציעה לזוגות הלוואות שיוכלו לפרוע אחרי שיקבלו את הצ'קים מהאירוע.

לקוח של חברת "איזיווד": דביר לקח הלוואה דרך "איזיווד, ו"לאומיקארד": "יש לנו הלוואה מכם לתשלום ל"איזיווד"  שראינו שעדיין לא נפדה, אנחנו רוצים לבטל אותו."

נציג "לאומיקארד": "האמת שזה נושא שדי חדש פה מבחינת זה שהם לא עונים וסגרו את האתר שלהם".

סיון פלג, לקחה הלוואה של 95,000 שח דרך "איזיווד": "אתמול הרגשתי שהקרקע פשוט נשמטת מתחת לרגליים שלי. אני ובן הזוג שלי מנסים להבין מה עושים ואיך מתקדמים ובעיקר מנסים לכבות שריפות".

ההתמוטטות הכלכלית של "איזיווד" כמעט בין לילה מצרפת אותה לרשימה ארוכה של כישלונות עסקים בדרך לחופה. בחודש מרץ האחרון אולמות האירועים "כליף" ו"חמאם" שביפו סגרו את שעריהם. אולם האירועים היוקרתי "פוברז'ה" נקלע לקשיים והפסיק את פעילותו לפני שנה. "הדר דימור" ו"סיטי טאוור" שהיו פופולאריים בקרב הציבור קרסו אף הם בשנה שעברה. הרשימה הולכת לאחור עד שנת 2009 בקריסה הזכורה של  אולם "גן אורנים".

א.עובדת לשעבר בחברת "איזיווד" שקרסה: "היו בדרך אנשים שפשטו רגל  "איזיווד" ספגה את החובות עליהם. אנחנו היינו צריכים לשלם את המקדמות של זוגות של "כליף" לדוגמא. עמית עשה את הכול, הוא נלחם עד השקל האחרון".

עו"ד חיות גרינברג: "בקנייה קבוצתית אפשר למצוא הזדמנויות שאולי לא היינו יכולים למצוא באופן פרטי אבל כאשר אנחנו באמצע שמים איזשהו גורם שמתווך, זה היתרון והחיסרון של אותו מהלך".

היום קבע בית המשפט דיון בבקשת הפירוק של חברת "איזיווד" והוא צפוי להתקיים בסוף חודש ינואר. לפחות כמה מהזוגות אמורים להינשא עוד קודם לכן ומנסים עכשיו להבין אם הניסיון שלהם לחבור יחד כדי לשלם פחות עומד לעלות להם ביוקר.

חן לי זיידמן: "בעצם אנחנו לא יודעים מה הנזק שנצא מהחתונה בגלל שיש לנו כרגע איזה חור שאנחנו צריכים להשלים אותו".